torsdag 9. august 2018

Pappa permisjon

Spiser.. matsøl overalt. Oppover ørene (mine faktisk). På gulvet, endelig leking.. 5 minutter før det bæsjes. Vil ikke ligge lenger å vaske og bytte bleie, må ta det i bevegelse. Smetter unna uten bleien.. men med bæsjen. Bæsj OVERALT. På baby, på gulvet.. på matta.. på leker og på mæi. Endelig ferdig å vaske oss.. (gikk i dusjen begge to). Ah, tørr.. begge to.. og ren. Går tilbake i stua. Skal kle på trusebleia. Den er ikke så dum når den lille hjerteskatten ikke lenger orker ligge i ro for å feste bleia på sidene.
Det blir varmt.. huh.. ah, okei.. tiss over hele meg. Så fint at akkurat tatt på nye klær etter bæsjen på avveie. Pytt, pytt. Nå skal vi trille så det blir en lur. Vil ikke sove enda, går inn.. spiser en smoothie. På fanget. Vil holde sjøl. Skviser den alt hun makter. smoothie splæsher overalt. Hun ler hjertelig bak en lilla maske av flytende frukt. Ikke så gøy å skifte klær. Hater det.. stritter i mot. Vil til og med heller forsøke kaste seg ned på gulvet enn å bytte klær.

Endelig nye klær. Tok jo.. en liten evighet. Trilles på ny.. frem og tilbake og opp igjen. Det sovnes. Ah, endelig litt kaffe. Morgenkaffen 5 timer etter det ble morgen. Oi, ja må visst vaske litt gulv og litt bord og stoler. Matsøl, bæsj og tiss har ikke forsvunnet av seg selv. 
Mamma kommer hjem fra jobb. Ser at litt innstørknet smoothie som var litt tricky å få helt bort. Og litt merker her og der. Pappaen aner ikke. Har ikke peiling. Mammaen: "Ser jo ut som hun er slept etter grusen" (På spøk, vet at jeg selvsagt ikke gjør noe sånt)
Er jeg likevel glad for å være i permisjon? Å ja. Gleder jeg meg til neste dag? Å ja! Elsker ungene mine over alt på jord og samme kor klønete en dag kan bli (pappa kløning), så har den lille kosa seg og er glad og lykkelig. Det samme med meg 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar