fredag 4. oktober 2019

Fargesang

"se min kjole" er en fantastisk sang for å lære barna om fargene. Gjennom å synge teksten selv, så lærer man bedre ettersom sang er lettere å huske. Man får dermed fargene automatisert på en morsom måte. Lag f. Eks sangkort for hver farge med et bilde på hver side (blå = hav på ene siden og sjømann på den andre) Men jeg savnet noen farger, og har så langt laget følgende vers:

Se min kjole, den er gul som månen.
Alt hva jeg eier, det er gult som den.
Det er fordi jeg elsker alt det gule,
Og fordi ei stjerne er min venn.


Se min kjole, den er grå som kråka.
Alt hva jeg eier, det er grått som den.
Det er fordi jeg elsker alt det gråe,
Og fordi han gråtass er min venn.

Se min kjole, den er rosa som grisen.
Alt hva jeg eier, det er rosa som den.
Det er fordi jeg elsker alt det rosa,
Og fordi ei prinsesse er min venn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar